Assassin's Creed Origin

gry do pobraniaW grze Assassin’s Creed Origins gracze trafią do starożytnego Egiptu, jednego z najbardziej tajemniczych miejsc w historii ludzkości, które miało wpływ na dalsze dzieje wielu cywilizacji. Kontrolując postać Bayek, zwanego obrońcą Egiptu, będą mogli odkryć sekrety ukryte w cieniu wielkich piramid, zapomniane legendy, tajemnice ostatnich Faraonów, a także zawartą w utraconych hieroglifach, prawdziwą historię o początkach bractwa Asasynów. Zobrazowany w grze Egipt stanowi wspaniałe i różnorodne miejsce do eksploracji. Gracze zwiedzą pustynne piaski Sahary, pełne życia oazy, pożeglują po wodach Morza Śródziemnego, zwiedzą krypty i grobowce Gizy. Wszędzie tam będą mogli zmierzyć się z różnorodnymi przeciwnikami, wliczając w to dzikie zwierzęta. Jak jeden mąż z zapowiedzią Assassin’s Creed Origins, ujawniono zawartość edycji Deluxe i Gold. W edycji Deluxe nabywcy nabędą do dyspozycji grę, kompozycję świata oraz ścieżkę dźwiękową, a także cyfrowy pakiet Deluxe, na który składać się zostanie między innymi, ekskluzywna misja Pułapka na morzu oraz 3 dodatkowe punkty umiejętności, by móc udoskonalić początkowe kwalifikacje asasyna. Gra w edycji Gold, prócz zawartości spośród edycji Deluxe, będzie dysponować przepustkę sezonową na wszelkie rozszerzenia i pakiety umeblowania do Assassin’s Creed Origins. Akcja gry będzie kontynuować nad Nilem w starożytności. Podczas rozgrywki zwiedzimy zakątki Egiptu, ponieważ Assassin’s Creed: Origins zaoferuje graczom większą swobodę dzięki sandboxowemu klimatowi produkcji. Znana z wcześniejszych części mapka zostanie zastąpiona kompasem, a nieodłącznym kompanem głównego bohatera, Bayeka, zostanie ptak, którym będziemy podołali sterować.
Udoskonalony zostanie platforma walki, który od chwilowo opierać się będzie na nabywanych podczas gry umiejętnościach. Same potyczki z wrogami są bardziej wymagające, a antagoniści trudniejsi do pokonania. Dostaniemy możliwość przeprowadzenia ciosu w konkretną cześć ciała antagonisty. Do wyposażenia bohatera dodano między innymi łuk.
Gra przeniesie nas do Egiptu, w środku czasów rządów Kleopatry. Zwiedzimy między innymi takie miasta kiedy Aleksandria oraz Memfis. Wcielimy się natomiast w Bayeka – bohatera, który naparzać się między innymi przy użyciu łuku i tarczy. Zamiast minimapy dysponujemy otrzymać kompas, przemodelowaniu popadnie system walki, a wojnie trochę bliżej będzie aż do gatunku RPG (punkty kariery postaci). Zmianom ma do tego ulec sprint oraz cieszący się popularnością fanom serii Wzrok Orła.
Akcja gry osadzona istnieje w starożytnym Egipcie, jakim rządzi Kleopatra. Gracze bijąc świat Assassin’s Creed: Origins odwiedzą także między innymi osady Memfis oraz Alaksandrię.

Assassin’s Creed Origins oficjalny trailer gry

Bohaterem gry jest tak jak poprzednio informowaliśmy – Ba Yek. To trzydziestolatek, który w razie rozpoczęcia rozgrywki jest Medjai – wojownikiem strzegącym prawdomówności i pokoju. Tytuł nawiązuje do powstania bractwa, natomiast jego założycielem jest wspomniany Ba Yek. W nadchodzącej produkcji dostępna będzie do tej pory jedna grywalna postać, atoli tych informacji nie zdradzono w artykule. Gra doczeka się także wielu zmian w mechanice.

Przede wszystkim zrezygnowano z minimapy, a zamiast niej będzie kompas wskazujące kierunki świata. Sprint odbywać się będzie za pomocą siły wychylenia drążka analogu (im mocniej, tym szybciej pobiegnie bohater). Postać będzie mogła także kucać. Orzeł, który będzie towarzyszył bohaterowie będzie podświetlał istotne elementy gry, ale nie przeciwników. Artykuł wspomina o kilku zmianach w samej mechanice rozgrywki. Przede wszystkim na ekranie zniknie tradycyjna mini-mapa, która była nieodłącznym elementem wszystkich poprzednich części. Zamiast tego ma się pojawić specjalny pasek nawigacyjny, który przypominać ma rozwiązanie znane z The Elder Scrolls V: Skyrim. Według twórców, ma to pomóc graczom w zgłębianiu immersji. W artykule wspomniano także, że bohater nie będzie ograniczany przez żadne skały czy morze, a więc może dostać się w praktycznie każde widoczne miejsce. Oprócz tego po świecie gry można się poruszać za pomocą np. koni czy wielbłądów. Wspinaczki oraz pływanie i nurkowanie także nie będą żadnym problemem. Zmodyfikowano także umiejętność Wzroku Orła. Nie będzie on ani zmieniał kolorów na ekranie, ani tym bardziej pokazywał przeciwników. Jedyne co pokaże to rozmaite skrzynie oraz przedmioty. Dodatkowo bohater będzie wykorzystywał orła Senu, którym od czasu do czasu pokierujemy. Ptak może latać nad obozami, a gracz otrzyma wówczas położenie wrogów znajdujących się w pobliskich okolicach. Ma to być więc odpowiednik zaznaczania przeciwników z wykorzystaniem Wzroku Orła.
Głównym bohaterem tytułu został Bayek, który może korzystać z między innymi broni białej, tarczy, łuku, czy też swojego niezawodnego orła. Ten ostatni pozwoli sprawdzać miejscówki, ale co ważne – zwierzak nie podświetli przeciwników, ale tylko odpowiednie elementy. Protagonista może bez najmniejszego problemu kucać, a podczas przygody będzie korzystał z różnorodnego uzbrojenia. Pierwszy gameplay wygląda wprost fantastycznie. Francuzi faktycznie nie zmarnowali ostatnich miesięcy i choć niektóre animacje wyglądają znajomo (wspinanie się po budynkach), to jednak samo umiejscowienie wydarzeń to prawdziwy skarb. Assassin’s Creed: Syndicate zaoferował możliwość obejrzenia Londynu w okresie I wojny światowej. Origins według zapewnień ma być pozbawionego tego typu zabaw, choć twórcy planują innego rodzaju momenty.
Wszystkie te wycieki i przedwczesne informacje o kolejnych grach Ubisoftu zaczynają być już tak powszechne, że coraz trudniej wierzyć w ich przypadkowość. Francuska firma wciąż oficjalnie nie zapowiedziała najnowszej części serii Assassin’s Creed – Origins – ale plotki o niej słyszymy już od ponad roku. Jak jest dozwolone się dowiedzieć z towaru, prace nad grą ruszyły się jeszcze przed premierą przedostatniej odsłony serii – Assassin’s Creed: Unity. Ile mówiło się już wcześniej, uciecha toczyć ma się w Egipcie za czasów panowania Kleopatry. Więcej o fabule Origins na razie nie jak wiadomo. Pojedynki mają być w wyższym stopniu dynamiczne i opierać się na kolizjach i trafianiu w konkretne części ciała. Główny bohater miarę wymieniania posłań i ciosów zapełniać zostanie pasek adrenaliny, możliwy nadal do wykorzystania w celu wyprowadzenia potężnego ataku.
Zmieni się również prezentowane eksploracji w grze podejście do. Odpłynie minimapa, zastąpiona przez pokrewny jak w Elder Scrollsach kompas u góry ekranu. Również zgodnie z wcześniejszymi plotkami, gracz będzie mógł dozorować orła, ułatwiającego mu badanie terenu. Maksymalny poziom kariery postaci wynosić ma czterdzieści. Gra wprowadzi również nieznany system ekwipunku, pozwalający kształtować jego poszczególne elementy dodatnimi materiałami. Zniknie za to wpływ kosmetycznych na statystyki przedmiotów.